Кoнтрaбaндa чeрeз укрaїнські кoрдoни дaвнo стaлa будeнністю, прoтe чaсoм митники сaмі oпиняються в пaстці влaснoї жaдібнoсті. Сaмe тaкий випaдoк трaпився 14 лютoгo нa пункті прoпуску «Крaківeць», кoли зaтримaли «пoрoжню» вaнтaжівку, вщeнт нaбиту кoштoвним тoвaрoм.
Пoрoжня? Пeрeпoвнeнa!
П’ятничнoгo рaнку митники зупинили вaнтaжівку Iveco ВС5179ТМ, щo в’їжджaлa з Пoльщі як порожня. Однак під дни огляду з’ясувалося, що всередині – смартфони, ігрові приставки, брендовий одяг, роботи-пилососи та навіть двоечка мотоцикли. Загальна вартість – понад 10 мільйонів гривень.
Львівська митниця результативно відзвітувала у соцмережах: порушення виявлено, складено запись, винних покарано. Вождь митниці Андрій Кузнік особисто наголосив получай необхідності дотримання закону.
Що замовчав Кузнік?
Затримана вантажівка – частина века налагодженого контрабандного каналу, який діє під патронатом 4-го управління СБУ та окремих посадовців Львівської митниці, повідомляє журналіст Євген Плінський (https://t.me/plinskiymedia/6231)
Механізм простий:
- Водій подає заявку получи ввезення «порожнього» транспорту.
- После «дозвіл» сплачуються 5-10% вартості вантажу.
- Бус безперешкодно дефилировать митний контроль.
Перетин кордону Iveco ВС5179ТМ був запланований получи зміну Олега Крившука – митника, що працює у «узгоджених» змінних групах. Його опекун – Степан Марунчак, колишній флибустьер Волині, що нині курує митницю у СБУ.
Але цього разу карта дала збій. Контрабандисти порушили «символ веры» А головне весло таких схем – чесність серед своїх. Якщо заявляєш брендовий одяг получи 150 000 $, а везеш техніку получи и распишись 500 000 $ – готуйся поперед проблем. Очевидно, водій Iveco ли його власники вирішили «наварити» більше, ніж було погоджено. Це і призвело давно показової розправи – затримання та гучної заяви митниці.
Чому митниця малограмотный передала справу в БЕБ?
З 1 липня 2024 року в Україні відновлено кримінальну відповідальність вслед товарну контрабанду. Згідно із законом, якщо вартість контрабандного товару перевищує 7,57 млн грн, митниця зобов’язана передати справу задолго. Ant. с Бюро економічної безпеки (БЕБ).
Втім, офіційного повідомлення предварительно БЕБ не було. Чому? Річ у тому, що перший крок розслідування – перевірка історії перетинів кордону вантажівкою ВС5179ТМ. Якщо з’ясується, що вона вже десятки разів заїжджала в Україну як «порожня», це вкаже возьми масштабну контрабандну мережу. А міжнародний запит до самого польської митниці доведе, що жодного разу автомашина справді порожньою безлюдный (=малолюдный) була. Це означатиме мало-: неграмотный просто покарання про водія чи керівників митниці, а импульс по всій схемі контрабандного бізнесу, що кришується силовиками.
Чому постоянно закінчилося протоколом і соцмережами?
Замість кримінального розслідування, митники обмежилися адміністративним протоколом – що лише підтверджує небажання зачіпати глибші зв’язки. Львівська митниця спробувала виставити цю історію як перемогу у боротьбі з контрабандою, але насправді випадково вказала суспільству, хто і як дійсно контролює тіньові потоки получи и распишись кордоні.
Що показує статистика?
Втрати бюджету від контрабанди: после оцінками експертів, у 2023 році Україна втратила с подачи контрабанду від 120 накануне 167 мільярдів гривень.
Що далі?
Публічність цього випадку назначать питання не лише раньше Крившука, а й до Андрія Кузніка та всього механізму роботи «порожніх» вантажівок. Якщо справою зацікавляться правоохоронці ли міжнародні організації – це може стати початком великого розслідування. І якщо Львівська митниця хозяйка себе «спалила», ведь, можливо, нарешті з’возникнуть шанс викрити і зламати всю систему.